Cele mai frumoase cuvinte despre dragoste

Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel

Capitolul 13

De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunătator.

Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt.

Şi de aş împărţi toată avuţia mea şi de aş da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseşte.

Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieşte, nu se laudă, nu se trufeşte.

Dragostea nu se poartă cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul.

Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr.

Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă.

Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii – se vor desfiinţa; darul limbilor va înceta; ştiinţa se va sfârşi.Pentru că în parte cunoaştem şi în parte proorocim.

Dar când va veni ceea ce e desăvârşit, atunci ceea ce este în parte se va desfiinţa Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului.

.Căci vedem acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, faţă către faţă; acum cunosc în parte, dar atunci voi cunoaşte pe deplin, precum am fost cunoscut şi eu.Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.

===============

Dragostea cere efort la început, dar pe urmă dă multă odihnă… Când un om are îndelungă răbdare şi bunătate, acestea arată că are iubire în el. Iar când nu are îndelungă răbdare, milă şi bunătate, este lipsit de dragoste, lipsit de Dumnezeu.

Sfântul Cosma Etolianul ne spune: “Am văzut două iubiri care mântuiesc şi acestea sunt iubirea către Dumnezeu şi iubirea către aproapele“.

(Părintele Efrem Athonitul, Despre crdinţă şi mântuire, Editura Bunavestire, Galaţi, 2003, p. 17)

 

Acest articol a fost publicat în CUVANTUL și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Cele mai frumoase cuvinte despre dragoste

  1. Student zice:

    Mai fratilor ia uitati ce am gasit aici. Cum il canta pe Mantuitor o tiganca femeie a strazii . Mie mi sa zburlit parul si mi sa pus un nod in gat. Putem sa includem asta la categoria ”pricesne tiganesti” sau interpretate de ei ? nu vreau sa para a ipocrizie dar am pareri de rau ca sunt prost de multe ori si poate fac rau altora prin cuvinte sau comportament.
    Imi pare rau ca am ras de maica Aurora cu idila ei de dragoste. Cum o fi ea cum nu o fi dar e haioasa asa cum este si mi-ar parea rau daca as auzi ca are vrun necaz. Doamne iarta-ne si iarta-ma si pe mine pacatosul.
    Ps : imediat ce am auzit femeia asta mi-am adus aminte si de Marian el comandores. Mi-e dor de el, nu mai stim nimic pe unde e si ce mai face. Daca stiti transmiteti salutari lui si familiei din partea mea.

    • crina zice:

      Ei na si cu tine acum ! vrei sa ne faci sa plangem dar totusi trebuie si un pic de discernamant cand vorbim despre cei care manipuleaza.
      Ps : despre mamaia asta, mi s-a strans inima la cum canta.

    • Rozalia Pop zice:

      @student
      Cutremuratoare vibratia vocii acestei femei care patrunde pana in centrul fiintei. La fel si saracia si simplitatea ei.
      Este o pricesna romaneasca dar am tot respectul pentru aceasta femeie la felul original in care o canta. Iata pentru ce ia adus Dumnezeu pe tiganii din Romania in tara noastra. Ca sa-l cunoasca, sa-l laude si sa-l cante asa cum stiu si ei. Si la ei este la fel ca in toata lumea : buni si rai, bogati si saraci, credinciosi si necredinciosi. Suntem in post acum si ne apropiem de Golgota Mantuitorului si vreau sa spun ca si mie imi pare rau pentru greselile si cuvintele mele. ( ca sa fiu onesta pana la capat, simplitatea acestei femei a strazii m-a facut sa privesc inlauntrul meu). Offf Iisuse , pacatosi mai suntem, iarta-ne.
      Multumesc student, Domnul sa te acopere.

    • Eleonora zice:

      student
      Ce sa zic ! miscator.
      Mai usor cu parerile de rau in public. Altfel tot ceea ce combatem va trece in derizoriu. Nimeni de aici ( si vorbesc in numele marinarilor) nu le-a vrut sau nu le vrea raul si nici nu se bucura de raul lor. Sunt persoane nu care nu avem nici o legatura, multe dintre ele nici nu exista fiind fictive. Atacurile Marinei Virtuale sunt indreptate impotriva ideilor propagate , a manipularii si a minciunii, a tupeului , a nesimtirii si a urii. Impotriva prostiei si a paranoiei, impotriva calomniei si a falsei ortodoxii.
      Tu daca sti ca mai tarziu o sa-ti para rau, cel mai bine ar fi sa stai in banca ta si sa nu mai combati.
      Este intradevar haioasa maica Aurora si nu numai , dar e haioasa pentru noi care stim sa-i intelegem cuvintele viclene si putem sa-i citim sufletul. Pentru multi neavizati insa cuvintele ei sunt carari spre sminteala si paranoia.
      Fi pe pace, ea cand calomnia preoti si blestema ierarhi si bisericii ortodoxe, o facea fara pareri de rau. Sa ne para rau ca i-am pricinuit o nedreptate, am insinuat ceva neadevarat la adresa ei, am calomniat-o neintemeiat sau i-am provocat un rau fizic, ori i-am pus in pericol mantuirea, am smintit-o cu ceva, DA, ar fi corect sa ne para rau in fata lui Dumnezeu si sa incercam sa reparam greseala. Dar pentru faptul ca incercam sa analizam ideile bolnave ale unui nickname pe internet si sa le combatem, nu vad care ar fi problema.
      (eleonora – Marina Virtuala)

      • Student zice:

        @ marinarita eleonora
        Tu vorbesti in numele marinarilor, ok. Eu n-am spus ca vorbesc in numele cuiva. Vorbesc in numele meu propriu.
        Daca e sa le combatem ideile, total de acord si o pot face ata cat ma duce si pe mine capul (unde nu mai stiu las pe altii mai buni sa o faca). Atat am vrut doar sa stie ca nu am nimic cu persoana ei, nu o cunosc si deci nu as putea sa-i port nici o ranchiuna. Si poate cuvintele mele cateodata i-au pricinuit intristare , de asta-mi pare rau, repet.

      • Marius8eu zice:

        eleonora
        De acord cu student. Asta am vrut sa spun la articolul trecut sa nu fiti prea duri si sa nu combateti persoana ci ideea, corect. Unii comentatori de acolo nu sunt fictivi, sunt reali si singura lor greseala e aceia ca au nimerit unde nu trebuie dar nu au cum sa stie. Se afla sub manipulare mentala si sub vraja indusa de acel blog. Stiti foarte bine ca si voi ati fost la fel si daca va spunea cineva ca saccsiv e naspa, erati gata sa-i puneti mana in gat.
        Ce am vrut sa zic e sa nu deveniti ca ei sarind calul si limitele. Daca o sa deveniti ca ei, atunci ce folos o sa mai aveti voi si altii care va citesc. Si Marian Bataiosu il combatea pe saccsiv dar a devenit chiar mai agresiv ca el si si-a pierdut toata increderea cititorilor. De cei de la RIC nici nu mai spun, l-au combatut pe saccsiv dar ei sunt pe aceias baricada si chiar daca risc o mustruluiala de la voi, ricarii mi se par chiar mai periculosi decat saccsiv. Ramaneti originali asa cum ati fost pana acum ca cititorii va sorb cuvintele pentru originalitate, credeti-ma.
        Student poate sa-si exprime orice opinie doreste el. Daca marinarii au o anumita linie si etica de respectat si au niste acorduri intre ei, este problema lor. Dar blogul este pentru toata lumea si comentatorii se pot exprima liber. Daca el asa a considerat ca vrea sa scrie, este decizia lui si trebuie respectata . Nu faceti ca saccsiv sa puneti pumnul in gura sau sa balacariti pe cei care nu spun ca voi. Doamne ajuta-ne si iarta-ne

  2. Doinita zice:

    Of, ce frumos canta despre Iisus Hristos. Ma facut sa-mi dea lacrimile. Pentru ei mai tine Dumnezeu lumea pentru cei ca ea care stiu sa aprecieze o bucatica de paine pe care o primesc si se bucura si cer iertare la Dumnezeu. Si pentru copiii nevinovati. Pe saracii acestia pe care noi nu i bagam in seama si ne e sila de ei pe acestia Hristos ii iubeste si ne mai rabda pt ei.
    Va pup pe toti .
    (doinita – marinarita )

  3. Dan Enache zice:

    @Marius8eu
    Eleonora si-a exprimat un punct de vedere IN CEL MAI ORIGINAL MOD, daca tot vorbim despre originalitate. Student este liber sa scrie ce vrea, normal, oricine trebuie sa se simta liber sa scrie ce doreste. Eleonora i-a atras doar atentia asupra unui lucru real. Arati cine este neghiobul cu pricina si ce neghiobii poate sa scrie, apoi spui ca-ti pare rau. Cititorii ce sa mai inteleaga ?
    Sa nu uitam ca avem de-a face cu o armata de troli si de nenorociti care nu stiu ce sunt acelea pareri de rau sau care le exprima doar la deruta. Ar fi cazul ca si noi sa lasam marile simtaminte duhovnicesti pe internet si sa le traim in viata personala, reala, acolo unde Dumnezeu asteapta sa le primeasca de la noi.
    Tocmai ca nu vrem sa fim ca Vasile Vieru si postacii lui fanatici, care cu totii isi exprima ”induhovnicirea” internauta la deruta si in fata oamenilor, pt a culege ode si lins pe picioare.
    Avem stilul nostru, fiecare are stilul lui si nu il vom schimba. Chiar daca uneori suntem mai duri sau mai nervosi. Depinde de imprejurare si cu cine avem de-a face. La episodul din anii trecuti cand ”sora danutza” invinuia fratii care nu doneaza bani Vierului , facand amandoi o diversiune porcoasa, acolo ar fi trebuit sa fim blanzi ?
    Hai sa nu deviem de la problemele reale , vom ramane asa cum suntem. Cine doreste sa citeasca, sa o faca . cine vrea sa inteleaga , poate intelege. Raspundem cu aceeasi moneda si in functie de personaj.
    PS : daca spui ca ne-ai citit de acum cativa ani, atunci sti ca acolo unde a fost cazul de blandete sau de aprecieri, am facut-o. Sa-ti reamintesc ca personaje precum ”nea Anderthal” sau ”Stop RFID” au ajuns sa fie indragite si apreciate uneori ? primul pentru cat de haios era si cat de bine era ‘reprodus’ de marinarul nostru, iar al doilea , STOPULET pentru felul scotea de par insectele din gropile sobolanilor saccsivieni. Pentru ca intradevar, blogul saccsiv este un amalgam de gropi de sobolani in care nu aveau ce sa caute insectele. Bine, stop rfid chiar vana insecte din convingere, nestiind ca de fapt politica lui saccsiv este de a arage insectele acolo. Dovada ca nimeni nu se mai sinchiseste de invazia insectelor acolo.
    Si danutza a fost apreciata atunci cand noi am considerat ca a meritat.
    Sper ca acum iti este mai clar. Incercam sa fim mai putin subiectivi si mult mai obiectivi. Doamne ajuta !

  4. Dan Enache zice:

    Sa mai deviez duscutiile putin updatand chestiunile care mi se par mai importante pentru cititori. Si ca sa se inteleaga un lucru clar : noi suntem Marina Virtuala 🙂
    -Articolul lui Vieru : a se citi OBLIGATORIU viata Mariei Egipteanca. Bun. Trebuie sa stiti ca atunci cand el va atentioneaza cu ceva de genul OBLIGATORIU, vrea sa va transmita ceva subtil, evident cu privire la el. Intradevar Maria Egipteanca a fost timp de 17 ani o desfranata iar dupa ce l-a cunoscut pe Dumnezeu si-a inceput viata ascetica si dupa 47 de ani petrecut in pustie departe de ochii lumii, a ajuns sfanta. A ajuns la o asa mare virtute a sfinteniei incat pustnicii care o zareau arareori, spuneau ca se ridica de la pamant cativa metri in aer atunci cand se ruga.
    Ce vrea saccsiv sa va induca este ca PACATOSII, RAUFACATORII, CHIAR PUSCARIASII 🙂 pot ajunge sfinti. Si el, a fost un puscarias (sau ma rog, inca este). Da, in teorie cam asa este dar in practica, Maria Egipteanca dupa intoarcerea ei, nu a stat in centre si in piete in fata oamenilor, nu a stat pe bloguri sa arate oamenilor ravna ei si cum il iubeste ea pe Dumnezeu. A inteles ca asta s-ar chema fariseism facut oameni, din mandrie si ca asta nici un folos nu i-ar fi adus. A inteles ca anii ei grei de desfrau maxim (prostitutie) trebuie rascumparati prin retragerea in pustia inimii departe de ochii oamenilor, acolo unde doar Dumnezeu ii vede jertfa. Acum, comparati cu saccsiv si veti vedea unde este smerenia si unde viermaneala 🙂
    (dan enache – marinar)

    • Mihai zice:

      Dane
      Este interesant ce ai scris. Sunt convins ca ce se face acolo e vorba de manipulari cu scop precis prntre care si troling prorus. Mai ales cu trolingul prorus e dezastru ce e acolo.
      Dar ce parere aveti la faza din articulul ravna femei conduce barbatul la desfranare ? acolo mi se pare ca a atins un subiect important. Zic.

      • crina zice:

        Aici cred ca iti pot raspunde eu, cat de cat.
        Pai in primul rand cand ai probleme cu electricitatea si nu te pricepi, chemi electricianul. La fel cand ai probleme cu masina o duci la mecanic. Tu daca incerci sa pui degetelele acolo si nu te pricepi, ori te curentezi ori iti prinzi degetul la motor. Sau si mai grav, poti provoca un incendiu in casa ta sau poti sa dustrugi motorul masinii complet 🙂
        Asa este si cu invataturile ortodoxe primite dupa ureche de la cei neavizati. Mai ales cand e vorba de viata in familie, trebuie sa fim foaaaaarte atenti ca riscam sa distrugem vietile noastre, ale sotilor si sotiilor si mai ales vietile copiilor. La acest capitor, saccsiv este un expert.
        In primul rand ca atunci cand vrei sa afli ceva despre familie legat de viata ortodoxa a familiei, in primul si in primul rand trebuie sa mergi la duhovnic. Acolo este raspunsul corect, el este doctorul sufletelor care iti cunoaste cel mai bine evolutia bolii sufletesti si stie ce medicament sa-ti prescrie. Si mai putem afla , pentru cunoasterea noastra cate ceva din experientele familiilor care practica ortodoxia, merg regulat la biserica si sunt demne. Deci daca ai probleme de acest gen in familia ta, sau vrei sa sti ceva legat despre trairea ortodoxa in familie, discuti cu familii ortodoxe experimentate in viata, nu discuti cu nefamilisti. Saccsiv este nefamilist, ce sfaturi crezi ca iti poate da despre lucruri pe care nu le-a experimentat ?
        (crina – marinarita)

      • crina zice:

        Sa dezvolt
        In teorie, ceea ce a scris in titlu si in articol, este adevarat, dar plecand de la un principiu. Saccsiv a preluat si el ceva ca sa o faca pe stiutorul in ale ortodoxiei , postand cate ceva din scrierile parintilor si dand o nota cu putere de lege, fanatica, de netrecut. Faptul ca un nefamilist cu spoiala ortodoxa se apuca sa dea sfaturi despre familii ortodoxe pentru ca apoi sa o dea in bara ducand discutiile spre ceva bizar si confuz, este normal. Subiectul este delicat si presupune foarte multe criterii si factori de care un preot duhovnic tine cont ( ce spun Scripturile, ce spun sfintii parinti si ce spun sfintele Canoane, coroborat cu situatia momentana a familiei respective pe care preotul o cunoaste indeaproape). Daca factorii si criteriile sunt atit de diverse, e normal ca si intrebarile cititorilor se diversifica, fapt ce pe Vasile Vieru il scoate din sarite si automat asistam la executii de genul : prostanaco (el fiind desteptul satului). Asta ar trebui sa va indice ca subiectul nu trebuie tratat cu un neavizat ci la duhovnicul vostru impreuna cu sotul sau sotia voastra.
        Da ziceam, in teorie, se trezesc unele femei ( de obicei cele care incep sa o ia razna crezandu-se speciale si induhovnicite) ca din prea multa dragoste de cele sfinte, isi neglijeaza sotii, ba chiar ajung sa-i suspecteze de satanism daca acestia vor sa le iubeasca. Si atunci ajungem la racirea dragostei si chiar desfrau.
        Dar eu repet, situatia pare simpla dar este foarte complicata, pentru ca un preot identifica daca este corect ceea ce se intampla in acea familie, imprejurarile, conditiile, starea duhovnica reala si multe multe altele. Sunt cazuri in care uneori preotul le da canon celor doi sa se abtina 6 luni de la impreunare. Si stie foarte bine de ce le da acest canon. Sunt cazuri in care femeia are un temei puternic sa se abtina o perioada, sunt cazuri in care ea aflandu-se in perioada menstruatiei, nu vrea cu nici un chip sa se pangareasca si nici sa-l pangareasca si pe sotul ei, chiar daca acesta este ‘disperat’ si invoca ravna prea dura a sotiei. La fel o boala a femeii, graviditate, un motiv ascuns si bine intemeiat, etc.
        Ce sa mai spun ! sunt cazuri in care barbatii veniti de la razboi sau sa zicem de la munca din strainatate, poate nimeresc acasa chiar in timpul postului cand toata lumea trebuie sa se abtina, dar preotul ii dezleaga. Cunoscutii de multe ori pot sa-i condamne (ia uite draga acum ia apucat si pe astia in post) dar preotul care ia dezlegat stie ca ei au fost supusi la un post mult mai aspru si indelungat (luni de zile de despartire) si atunci ii dezleaga. Ceea ce la oameni pare inadmisibil, la Dumnezeu este cu dragoste.
        Dar ravna unuia sau altuia peste masura, da corect, duce la pacate si mai mari. Exemplul dramatic al cazului Pomohaci, unde femeile din secta lui si-au parasit sotii si copiii, familiile, si-au lasat casele si s-au dus in comunitatea lui Pomohaci din ”dragoste de Dumnezeu”. Pai a-l iubi pe Dumnezeu inseamna a-i respecta poruncile in primul rand. Si una dintre porunci este sa-ti urmezi barbatul tau si familia ta. Acolo iti desavarsesti dragostea de Dumnezeu, in familie alaturi de sotul tau. Aceea este crucea pe care Dumnezeu ti-a dat-o stiind ca o poti duce. Daca stia ca poti mai mult, iti dadea crucea pustiei si a calugariei. Altfel de ce te-ai mai casatorit. Spui ca-l iubesti pe Dumnezeu dar i-ai ranit cumplit pe sotul si pe copiii tai urmandu-l pe schismaticul Pomohaci. Si exemplele pot continua. Este vorba de a nu pica in extreme, nici impreunarea peste masura in pofida invataturilor si poruncilor bisericii dar nici abtinerea peste masura trecand peste limitarile impuse de biserica. Ori cand nu ai de a face cu lucruri extreme si care se bat in cuie, inseamna ca e vorba despre lucruri extrem de sensibile, e vorba despre lucrurile dragostei care se fac cu dragoste. Pe acestea Dumnezeu le face asa cum trebuie, nu cei neavizati si lipsiti de dragoste 🙂
        (crina – marinarita)

      • cititoare veche zice:

        Bravo Crina. Perfect adevarat

      • Mihai zice:

        Crina
        Multumesc, foarte bunee lamuriri.

  5. Student zice:

    Ce tare frate ! ia fiti atenti putin. Deci la articolul de pe saccsiv ( blindate prin Bucuresti) te uiti putin la nr de comentarii si vezi, wooow peste 80. Si zici ”bai frate da ce trafic mai are asta aici”. Cand colo intri si ce sa vezi, posteaza 3 handicapati si restul imbecilul geo. La postarilor (nici nu le mai zic articole , ca Vieru nu face articole ci postari). Asa am ajuns sa-mi zic cand citesc nr. de comentarii, de exemplu 60 de comentarii, nu mai ma gandesc ca 60 de comentatori sau oricum un numar de comentatori au scris la postarea lui saccsiv. Ci imi zic, woow, imbecilul geo a scris de 60 de ori , ha ha.
    Dar nu asta am vrut sa va aduc la cunostinta. La postarea cu blindatele in Bucuresti, dupa cum vedeti imbecilul geo posteaza ca la norma. Dar la un moment dat, apare geo la unul din comentarii cu avatarul schimbat, adica este avatarul lui saccsiv. Foarte tare.
    Nu sunt sigur ca este vorba despre o greseala idioata a lui geo sau saccsiv (he he ). S-ar putea sa fie vorba de o greseala intentionata, ca sa-i faca pe cretinoizi si mai confuzi, sau sa le testeze atentia.
    Niste lichele tradatoare care pupa in cur rusismul pentru cativa bani de tigari, asa cum fac si curvele pe centura Bucurestiului pentru un suc, o prajitura si o pereche de jeans.

    • Monixa zice:

      Bravo student. Am vazut si eu eroarea de care spui dar am tacut. Cred ca trebuia sa taci si tu. Dar in fine, sunt curioasa daca eroarea va fi stearsa sau nu, asta va fi foarte interesant.
      (monixa – marinarita)

  6. Dan Enache zice:

    Ca tot vorbirati atita despre trolli Rusiei care au invadat si internetul romanesc. Invit toti cititorii care au dubii in privinta blogurilor noastre asa zise antisistem-ortodoxiste-putiniste (vezu saccsiv, Moartea lumii lor, apologeticum, ric, ianus, vremuritulburi, danielvla si altele) sa citeasca aceste doua articole la link-urile puse aici. E vorba despre interviuri cu trolli de la Sankt Petersburg care si-au pierdut job-ul deoarece nu puteam accepta o atmosfera continua de ura si minciuna impuse acolo. Mai specific si ca a fi troll nu implica doar a fi postac ordinar ci si blogger. Armata trollilor e formata din postaci si bloggeri. Cum functioneaza mecanismul diabolic, vedeti aici si apoi veti recunoaste si pe blogurile mai sus mentionate acelasi mecanism nenorocit.
    http://adevarul.ro/international/rusia/confesiunile-unui-trol-platit-kremlin-poti-concediat-razi-ni-interzice-iesim-ziua-strada-1_551d2a80448e03c0fd2542a8/index.html
    Si aici
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-19823423-postacii-kremlinului-cum-functioneaza-armata-troli-lui-putin-fiecare-hranesti-ura-iti-mananca-sufletul.htm

  7. Dan Enache zice:

    Ca tot vorbirati atita despre trolli Rusiei care au invadat si internetul romanesc. Invit toti cititorii care au dubii in privinta blogurilor noastre asa zise antisistem-ortodoxiste-putiniste (vezu saccsiv, Moartea lumii lor, apologeticum, ric, ianus, vremuritulburi, danielvla si altele) sa citeasca aceste doua articole la link-urile puse mai jos. E vorba despre interviuri cu trolli de la Sankt Petersburg care si-au pierdut job-ul deoarece nu puteam accepta o atmosfera continua de ura si minciuna impuse acolo. Mai specific si ca a fi troll nu implica doar a fi postac ordinar ci si blogger. Armata trollilor e formata din postaci si bloggeri. Cum functioneaza mecanismul diabolic, vedeti aici si apoi veti recunoaste si pe blogurile mai sus mentionate acelasi mecanism nenorocit.

  8. Dan Enache zice:

    Retineti ca asa functioneaza in general trollingul filorus pe marile retele de socializare, situri renumite si publicatii online din occident, Rusia si tarile vizate de Rusia pt.atac (inclusa si Romania). Daca vorbim insa de siturile ortodoxiste de la noi (gen saccsiv , apologeticum sau vremuritulburi) care de fapt nu au nici o treaba cu ortodoxia ci doar cu propaganda –- ei bine, in aceste gropi veti mai gasi pe linga trolling filorus direct sau indirect rusesc si trolling sectar venit din partea sectelor schismatice in gen :
    -Biserica de Stil vechi
    -Biserica secreta
    -Visarionisti
    -Turma sf.Ilie (secta cu comanda in Rusia )
    – Rascolnici
    -Oastea Domnului
    Daca vorbim de cea din urma (Oastea Domnului) este cel putin ciudata atitudinea si reactia deloc ortodoxe ale parintelui Mihail Jar ( preot ce face parte din aceasta biserica). Pentru noi, Oastea Domnului este o secta si nimic mai mult, rupta de la BOR. Dar modul in care un preot spune ca a fost amenintat de autoritatile Ucrainene si incepe sa toarne blesteme la adresa SUA, Europei si occidentului si a in general oricui nu este in acord cu Putin, la modul in care face propaganda mascata Rusiei. Blesteama occidentul pentru miile de soldati ucraineni morti si lasati pe camp sa putrezeasca neingropati, cand acei soldati au fost macelariti de armata rusa a lui Putin.
    Ne-am convins ce directie are si secta Oastea Domnului dar si de directia preotului Mihail Jar de la Banceni, cel atat de promovat de Razboi intru Cuvant si altii . Un preot nu are voie sa blesteme pe nimeni, ci sa binecuvanteze pe toata lumea si sa se roage pentru pacea lumii. Dumnealui insa se face ca nu stie ce hram are Rusia. Ar trebui sa-i blesteme dumnealui si pe rusi pentru masacrul de la Fantana Alba, daca asa stau lucrurile. Si pentru multe alte nenorociri facute de rusi multor popoare.

    • anonim zice:

      Dan Enache
      Multumesc mult pentru linkuri. E teribil ce sant in stare sa faca. Sa arunci in joc sume uriase pentru a pune trolii sa srie rahaturi. Scria bine un comentator pe acolo ca in loc ca Putin sa aloce sumele acelea fabuloase ca sa-i scoata pe rusi din foame, boli si saracie, el baga banii in propaganda.
      Si eu am crezut ca toti comentatorii cu care m-am certat de zor pe publicatiile online erau persoane care doreau dezbatere si dialog. Iaca uite acum am inteles de ce ma atacau mereu cu alte si alte rahaturi cand le inchideam gura cu argumente. Si dupa, veneau iarasi altii sa atace cu aceleasi rahaturi si iar o luai de la-nceput. De fapt ei nu vroiau dialog ei vroiau sa-si faca norma de postari si sa impuna cu forta . Treaba facuta sa te umple de nervi si ura cand ti se da impresia ca doar tu esti prost, toti filorusii sunt buni, Rusia e buna, ea lupta contra noii ordini si elibereaza popoarele de ele insele. Dar tu esti prost si rau intentionat ca nu-ti intra in cap treaba asta. Hahahaha acum m-am linistit. Problema nu era la mine, problema e ca discutam cu psihopati adusi in starea asta de boala psihica de serviciu lor plin de minciuni si ura.
      Are dreptate student, curve care sunt in stare pentru un pumn de ruble sa scrie ca si mama lor e o fascista care si-o pune cu americanii.

      • Monixa zice:

        @anonim 🙂 🙂
        Ha ha ha ha ha ha, ultima parte a comentariului tau este exploziva :-).
        Nu, trolii rusi nu sunt rai, ei ne vor binele, vor sa ne aduca sub stindardul Rusiei , ne vor mantuirea bunastarea si propasirea. Ei sunt inteligenti , cunosc istorie si geopolitica (chiar toti 🙂 ) atat de mult incat rectifica ceea ce istoria a ‘gresit’ si profetesc, bineinteles pentru o Rusie glorioasa.
        Sper ca mi-ai inteles ironia. Normal ca nu era problema la tine ci la niste scarbe ordinare care fiind in ultima faza de boala psihica, isi varsa frustrarile pe internet (pentru cativa bani ). Serviciul pe care l-au ales , cel de postac, nu numai ca imbolnaveste de ura si prostie dar este ca un magnet care atrage psihopatii bolnavi de ura si prostie. Ca doar nu ar putea atrage oamenii integrii. Bine ca acum te-ai usurat si ai inteles 🙂
        (monixa – marinarita)

Lasă un răspuns

