Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.

Ce se intampla cand nu toti membri familiei au aceeasi viteza? Dar cand au directii opuse?

Treaba-i veche.

Evanghelia dupa Matei 10, 32-35; 37-38; 19, 27-30:

Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.

Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.

Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine. Şi cel ce nu-şi ia crucea şi nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.

Atunci Petru, răspunzând, I-a zis: Iată noi am lăsat toate şi Ţi-am urmat Ţie. Cu noi oare ce va fi ? Iar Iisus le-a zis: Adevărat zic vouă că voi cei ce Mi-aţi urmat Mie, la înnoirea lumii, când Fiul Omului va şedea pe tronul slavei Sale, veţi şedea şi voi pe douăsprezece tronuri, judecând cele douăsprezece seminţii ale lui Israel. Şi oricine a lăsat case sau fraţi, sau surori, sau tată, sau mamă, sau femeie, sau copii, sau ţarine, pentru numele Meu, înmulţit va lua înapoi şi va moşteni viaţa veşnică. Şi mulţi dintâi vor fi pe urmă, şi cei de pe urmă vor fi întâi.

Si avem varianta hard in exemple din Vietile Sfintilor, cand tati isi duceau cu mana lor tinerele fiice la tortura pana la moarte, ca sa se lepede.

Si avem si varianta soft pe care o intalnim din ce in ce mai des in zilele noastre. Familii in care toti membrii par a merge in aceeasi directie insa o fac cu viteze total diferite. Si problema nu apare atunci cand cel ce abia se taraie intelege neputinta sa, dar se straduie si el cum poate, ci atunci cand considera ca aceasta este viteza optima si ca cel mai iute greseste. Si nu doar considera, ci vrea neaparat sa si impuna.

Si atunci auzi discutii de genul: bine draga, si eu cred in Dumnezeu, dar chiar asa, in fiecare Duminica la biserica? Sau: iar mancare de post? Sau: mai pune si tu o fusta scurta pe tine, cum ies cu tine asa pe strada, imbracata ca o baba? Sau: ce atatea milostenii?

Astea mai sunt cum mai sunt, insa cand tema discutiei se muta in zona traditional ortodoxa, atunci treaba poate deveni brusc mai grava. De exemplu: dar ce are draga daca-l botezam prin stropire? Vrei prin afundare, sa se inece? Sau: cum sa nu mergem la biserica la cununia rudei mele? Ce, catolicii nu sunt si ei crestini?

Din nefericire chestiunile grave nu se opresc aici, ci se extind si in zona anti sistem: la ce te duci draga la minting? Sau: ia scuteste-ma cu aia ai tai, ia sa nu te mai sune sa mergeti la conferinte. Sau: nu e bun draga cipul, dar la copil te-ai gandit?

Cumplit este insa momentul in care nu toti membrii familiei se trezesc si ca atare incep s-o ia in directii opuse. Cand n-aveau treaba cu biserica pareau fericiti, dar deodata unul a inceput sa aiba treaba si iata ca s-a dus si “fericirea”.

Ca nu mai vrea avort, dar alalaltul vrea. Ca vede cu alti ochi emisiunile tv si constata ca e voma, dar alalaltul zice ca-i delicatesa. Si tot asa. Si devine habotnic, bigot, extremist, dusmanul casei. Eventual nebunul casei. Si totul se transforma intr-un infern pe pamant

http://saccsiv.wordpress.com/page/2/

 

Acest articol a fost publicat în CRIZA și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.

  1. Trist adevar …Orice lectie incepe cu cel de langa tine . Daca nu iti intelegi aproapele cum vei intelege lumea ? Multumiri

Lasă un răspuns

