Neoprotestanti au invadat spatiul ortodox

image

Ereticii se reînnoiesc ,se readaptează in permanenţă , aleargă disperaţi dupa noi adepţi pentru a-si asigura nu numai expansiunea ci mai ales, supravieţuirea.
Flăcaii spun ca biserica, religia, cultul n-au nici-o importanţa, dar ei si-au implantat cultele lor in România. Totul e decât un paravan menit sa ascundă prozelitismul lor.
Cui platesti zeciuaiala chiar conteaza.Pana acum nu am auzit ca un adventist să platească zeciuială la penticostali sau invers.
Neoprostestantii , prin prozelitii lor au napadit tarile ortodoxe precum lacustele lanurile de grau. Datoria de onoare a orcarui ortodox este sa-si apere Biserica, identitatea si demnitatea in fata oricarui trădător vandut sectelor.
Toate “reformele” astea neoprotestante, apar nu din dorinta de a găsi “adevărul” ci din dorinţa de a colecta zeciuială.
Asta se explica zecile de mii de secte care merg toate cu Biblia in mană ,dar cu doctrine total diferite.

Daca vrei sa colectezi tu zeciuială nu e suficient sa fi neoprotestant ,trebuie sa ai gruparea ta cu propia ta viziuni asupra Bibliei, asa ai ceva nou ce nu are si altul si atragi mai multi platitori de zeciuială.
Asta se explica de ce exista neoprotestantii…. sa colecteze si ei zeciuială , deci hai la “reformă”.

http://mihailandrei.wordpress.com/

Acest articol a fost publicat în ATENTIE! și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Neoprotestanti au invadat spatiul ortodox

  1. Cred ca la noi in tara, cultele neoprotestante sunt legal constituite si acelasi lucru l-ar putea spune si ele cu privire la existenta cultului ortodox, cum ca banii ar fi la mijloc.
    Este dezinformare acest mod de-a caracteriza un cult neoprotestant cand de fapt fiecare biserica neoprotestanta se constituie pe baza unui statut legal si nu pe baza zeciuielii sau banilor. Fiecare cult crestin, legal constituit are libertatea de interpretare a Scripturii si lebertatea de exprimare. Pacat ca sunt oameni care se preteaza la acest fel de dezinformare si la un asa fel de extremism religios periculos. Desigur ca nu dumneavoastra sunteti vinovat, ci insasi invatatura Bisericii ortodoxe, plina de intoleranta si de instigare la ura:
    Cateva „recomandari” impotriva cultelor neoprotestante tot din invatatura ortodoxa:

    „De asemenea ,Sfintii apostoli si dupa ei sfintii parinti pana la noi, astazi , au aparat pe credinciosi , bunurile lor si sufletul lor de bantuirile lui Beliar , n-au facut politica de partid ci au practicat politia , apararea parohiei. Sfantul Sinod nu a interzis preotilor sa faca „politia”, adica misiune si apararea cetatii….”
    „Preotul ortodox are datoria de a face cunoscute din timp numele „pastosrilor” neatorizati sau conducatorii de secte si
    grupari separatiste si de a aduce la cunostinta , cu toata responsabilitatea ,in scris,corect si periodic, protopopiatului din care face parte despre actiunile prozelitiste , cu amanunte, propunand solutii sau cerandu-i concursul. In caz de actiuni propagandiste organizate (casatorii sectare, botezuri cu fast, inmormantari insotite de actiuni sfidatoare -fanfare, privegheri,predici indelungate cu pastorisi vorbitori din afara localitatii sau straini-ceea ce constituie tulburarea linistii publice), preotul paroh impreuna cu reprezentantii Consiliului parohial pot cere interventia organelor locale.Daca acestea cocheteaza-ceea ce se intampla adesea-cu sectantii, se pot lua masuri imediate (de urgenta), tragandu-se clopotul bisericii si informandu-se credinciosii despre pericolul ce-i asteapta prin navalirea celor de alte credinte” ( preluat din „Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa-conform hotararii sfantului sinod nr 572/1998-pg 67)

    Totusi concluzia mea este ca Biserica ortodoxa este departe de cuvant, ba chiar au lasat Cuvantul deoparte in folosul datinilor, obiceiurilor si traditiei. Toate acestea sa-si burduseasca bine buzunarele ierarhii si in acelasi timp mirenii, Dumnezeu cu mila! Daca la lumea multa nu le pretizi convertirea si trairea in sfintenie (asa cum o cere Scriptura) si le oferi ca-i bagi in Rai prin „continuitatea apostolica” i-ai castigat si-i trai si viata. Asa pot sa traiasca cum doresc si la sfarsit preotul ortodox le „aranjeaza” prin puterea lui un loc caldut in Rai! Bine zicea Domnul Isus de unii care se asemanau cu clica bisericii ortodoxe: „Lasati-i: sunt niste calauze oarbe; si cand un orb calauzeste pe un alt orb, vor cadea amandoi in groapa.” Matei 15:14
    In concluzie pot sa zic doar atat: „Doamne ai mila de preotii ortodocsi, de Biserica ortodoxa, adu-i la viata, intoarce-i la Evanghelie si ajuta-i s atraiasca pentru Imparatia Ta si in Neprihanire, nu-i mai lasa Doamne in intuneric, ci trezeste-i. Amin.”

    • gerica64 zice:

      In concluzie Biserica Ortodoxa nu este moarta pentru ca sa fie readusa la viata.Ce evanghelii vorbiti alea modificate de voi .Rugaciunea de la sfarsit denota cea ce sunteti lupi imbracati in piei de oaie.Treziti-va voi ca va duceti cu Biblia in iad, cata ipocrizie zace in voi.Chiar cel mai pacatos preot ortodox are Duhul Sfant asupra lui si credinciosi se pot folosi de el.Voi nu aveti in bisericile sau adunarile voastre Duhul Sfant in schimb aveti legiuni de demoni care isi rad de voi va umple de smerenie falsa si va face sa scoateti cuvinte ca rugaciunea de la sfarsit.Vai de voi.

      • O biserica moarta o cunosti dupa roade si nu noi stabilim criteriile prin care vedem daca este sau nu este o Biserica moarta!
        In sensul acesta Biblia este prisma prin care si cu privire la invatatura se poate observa daca este sau nu este o biserica moarta. Eu vin de la ortodocsi si cunosc foarte bine ca majoritatea enoriasilor habar nu au de Scriptura si de ceea ce cere Domnul acolo. Pe deasupra pomenile, parastasele, inchinarea la icoane, superstitiile ii tine pe oameni asa de departe de Adevarul Scripturii incat cu siguranta ca este greu ca ei sa poata iesi din starea respectiva. De aceea neoprotestantii cu dragoste si mila de acesti oameni, tinuti in intuneric, doresc sa-i aduca la Evanghelie si la Adevarul cu privire la mantuirea omului.
        Majoritatea la ortodocsi spun „Hristos a Inviat” insa cand vrei sa aprofundezi acest subiect cu un ortodox iti spune simplu: „pai nimeni nu a venit de acolo sa ne spuna daca mai exista ceva dupa moarte”. Adica de pe buze este frumos sa sarbatoresti, insa ramai doar la atat, de crezut nu crede nimeni!
        Sa nu mai vorbim despre invatatura ortodoxa pusa in contextul doctrinelor biblice, nu se potriveste deloc si pune in dilema pe orice cautator sincer al Adevarului si al intelegerii crestinismului.
        Nu uitati ca asa cum s-a rupt in 1054 ortodocsii de Biserica catolica (Universala), asa s-au rupt protestantii si neoprotestantii. Motivul pentru care protestantii si neoprotestantii s-au rupt de Biserica catolica a fost ratacirea lor si crimele lor impotriva oricaruia incerca sa le contrazica ideile antibiblice si anticristice.
        Cat despre cine are Duhul Sfant, o vezi dupa roada produsa in oameni si nu dupa odajdiile preotesti. Sa ne trezim si sa ne intoarcem la Adevar!
        Galateni 5:22 Roada Duhului, dimpotriva, este: dragostea, bucuria, pacea, indelunga rabdare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia,
        23 blandetea, infranarea poftelor. Impotriva acestor lucruri nu este lege.
        24 Cei ce sunt ai lui Hristos Isus si-au rastignit firea pamanteasca impreuna cu patimile si poftele ei.
        25 Daca traim prin Duhul, sa si umblam prin Duhul.

      • gerica64 zice:

        O biserica vie o cunosti dupa sfinti,marturisitori,martiri,cuviosi sfintele moaste care nu au cunoscut putrezirea si izvorasc mir.Este sfintit pamantul de sangele celor care au murit pentru credinta ortodoxa.Lumina de la inviere nu vine la voi nici la catolici vine la liturghia ortodoxa .Apa se sfinteste si nu cunoaste stricaciune orice preot ortodox o poate face.Ce sfinti aveti voi? Noi avem mii. Ce marturisitori aveti voi? noi avem mii.Ce moaste a unora dintre voi socotiti vrednici ne dovediti ca raspandesc mir si mireasma Duhului Sfant care sa odihnit in ei?Noi ortodocsi avem mii de exemple si putem dovedi.Stramosi nostri au aparat credinta si au protejat occidentul de navalirile turcesti au stat pavaza ca papi sa se lafaie in huzur sa progreseze sa ridice palate.Avem voivozi Stefan, Mihai Viteazul,Constantin Brancoveanul si copii lui care au fost stalpi ai credintei noastre si sau jertfit pentru ea !Voi ce aveti vorbe si cuvintele invatate pe de rost din BIBLIE?Da noi zicem Hristos a inviat!Si credem in aceasta cu toata fiinta o marturisim in Crezul nosatru ca si in UNA sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica.Daca uni dintre noi nu au aceasi ravna si aceasi masura in credinta este vina lor .Pacatele se iarta prin spovedanie si poti incepe o viata noua nu deznadajduim pentru asta sa jertfit Iisus Hristos voi cui va marturisiti pacatele?CITITI psalmul 50 acolo este cuprinsa taina marturisiri.Va rog nu mai dati exemple negative avem si am avut sfinti de muta munti daca vor dar nu o fac din smerenie.Avem isihasmul taina apropieri, trairi si iubiri in Iisus Hristos prin rugaciune neincetata ziua si noapte catre El chiar si in somn INIMA SE ROAGA.Aveti voi aceasta?Suntem biserica vie luptatoare si deviza noastra este ORTODOXIE SAU MOARTE fara a fi fanatici dar facem ce am invatat de la sfinti si mucenici nostri.

      • Da, oare dupa ce cunoastem o biserica vie? Pai in primul rand dupa roade si invatatura, daca roadele sunt roadele Duhului si invatatura este conforma Scripturii, cu siguranta e pe Calea buna.
        Cat despre martiri, cred ca neoprotestantii au avut mii si mii, arsi pe ruguri si ucisi pentru credinta lor in Hristos si in Evanghelie! Chiar astazi sunt crestini neoprotestanti care mor in tarile arabe, India, China si pe intreg pamantul. Chiar si in Romania sunt neoprotestanti batuti pentru Evanghelie si pentru credinta lor in Hristos Domnul.
        Cat despre Romania si zona de influenta a Bisericilor crestine, este doar o parere ca acolo au fost doar ortodocsi. Influenta slava, influenta ortodoxiei, a venit foarte tarziu peste teritoriul nostru. Principatele au fost influentate si inclinate mai mult spre catolicism si fortat au trecut la ortodoxie prin influenta de la Sud de Dunare. Oricum Romania este o tara in care cetatenii sunt liberi sa creada in ceea ce doresc, este falsa ideea ca ortodocsii au monopolizat cuvantul de roman, romanii sunt oameni liberi sa imbratiseze religia pe care si-o doresc. Avem romani crestini, de diferite denminatii: ortodocsi, catolici, protestanti si neoprotestanti. Toti sunt romani si apartin Romaniei. Propaganda ieftina ca doar ortodocsii ar fi romani, nu este decat nationalism extremist ieftin si nu are nimic in comun cu invatatura lui Hristos. Sa nu mai vorbim de faptul ca in Romania au loc si musulmanii, budistii, ateii si orice alta credinta atata timp cat se supun Constitutiei si legilor tarii noastre.

      • Popescu Ioan zice:

        Cel mai pacatos preot ortodox are Duhul Sfant? ???? Cum poate convietui Sfintenia lui Dumnezeu cu pacatul doar pentru ca un om a fost uns slujitor? Doamne ai mila de poporul asta…

      • gerica64 zice:

        Puterea de a ierta pacatele

        Puterea data de Hristos Apostolilor de a ierta pacatele oamenilor nu apare ca o harisma personala care ar fi disparut cu viata lor pamanteasca, ci ca o institutie permanenta si ca o expresie concreta a puterii Duhului Sfant cu care Hristos insusi a investit pe Apostolii Sai dupa inviere. Caci odata cu instituirea preotiei sacramentale: „Precum M-a trimis pe Mine Tatal va trimit si Eu pe voi… Luati Duh Sfant” (In. 20, 21-22), are loc si instituirea Tainei Spovedaniei, aratata ca lucrare a celor investiti cu puterea Duhului Sfant si trimisi in lume: „Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, tinute vor fi” (In. 20, 23).

        Deci, puterea episcopului si a preotului, ca savarsitori ai Tainei Spovedaniei, de a ierta pacatele, vine de sus, de la Hristos insusi si este permanent in acestia prin insasi Taina Hirotoniei. Dar pe aceasta putere dumnezeiasca de a ierta pacatele celor care si le marturisesc in fata lor, cu cainta adanca, episcopul si preotul o cer si de sus pentru Penitentul ce se afla in fata lor pentru iertare de pacate. Formula sau epicleza Tainei Spovedaniei arata atat pe savarsitorul Tainei cat si felul si originea puterii iertarii pacatelor: „Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, cu harul si cu indurarile iubirii Sale de oameni, sa te ierte pe tine fiule (N) si sa-ti lase tie toate pacatele. Si eu nevrednicul preot si duhovnic, cu puterea ce-mi este data, te iert si te dezleg de toate pacatele tale, in numele Tatalui si al Fiului si ai Sfantului Duh, Amin”. Este o formula rugatoare conforma cu spiritul chenotic al Bisericii Ortodoxe, total deosebita de formula imprecatorie romano-catolica: „Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti”.

        In epicleza ortodoxa Tainei Spovedaniei nu se vede deci niciun fel de substituire a episcopului si preotului lui Hristos insusi, savarsitorul real si principal dar nevazut al Tainei. Preotul se sterge, de fapt, in fata lui Hristos, punand in fata constiintei penitentului pe Hristos insusi, in fata caruia niciun om nu se poate simti umilit si la care gaseste intelegere si iubire iertatoare a neputintelor omenesti, El insusi rugandu-se Tatalui pentru iertarea celor care L-au rastignit pe Cruce. Episcopul si preotul sunt organele vazute ale Arhiereului si Preotului nevazut Hristos, care i-a investit pe acestia cu puterea Duhului Sfant sa lucreze cele sfinte, Tainele, ca mijloace obiective de impartasire a harului dumnezeiesc, in Biserica Sa, care este o comunitate concreta sacramentala a oamenilor cu Dumnezeu.

        Lucrand insusi Hristos prin ei, puterea episcopului si preotului in iertarea pacatelor este relativ nelimitata (Mt. 18, 18; In. 20, 23; Mt. 18, 19). Nu exista nicio discriminare de persoana, de greseala sau de cantitatea pacatelor. Pentru tot felul de pacate, Apostolii au primit puterea iertarii sau legarii acestora si, prin ei, Biserica intreaga mai departe in timp, prin episcopii si preotii ei. Puterea nelimitata a iertarii pacatelor in Biserica este inclusa in insasi trimiterea Apostolilor in lume, investiti cu puterea Duhului Sfant: „Precum M-a trimis pe Mine Tatal si Eu va trimit pe voi… Luati Duh Sfant” (In. 20, 21, 22). Comentand acest text, Sf. Ioan Hrisostom noteaza: „Tatal a dat Fiului toata judecata; eu va incredintez in intregime prin Fiul, Apostolilor si preotilor”.

        Sf. Ap. Pavel reprimeste la Corint, in Biserica, in urma pocaintei sale sincere, pe incestuosul pe care el il excomunicase mai inainte (II Cor. 2, 7-10 si I Cor. 5, 1-5), dupa exemplul Mantuitorului care a iertat pe femeia prinsa in adulter (In. 8, 11) si a reintegrat in iubirea Sa si in cenaclul Apostolilor pe Petru (In. 21,15-19).

        In Taina Spovedaniei, episcopul sau preotul asculta cu atentie mLrturisirea pacatelor facute de catre penitent, ajutandu-1 prin intrebari si indemnuri pentru ca marturisirea lui sa fie cat mai corrlpleta si explicita. Duhovnicul nu va manifesta absenta sufleteasca, plictiseala sau graba, ci o foarte mare intelegere umana care sa creeze si sa sustina starea de cainta in sufletul penitentului. Cu alte cuvinte, preotul duhovnic trebuie sa coboare in adancul de taina al penitentului, stiind ca nu este singur, ci Hristos impreuna cu el coboara in sufletul penitentului. Iar acesta din urma traieste aceasta coborare a duhovnicului in fiinta si viata lui ca o coborare datatoare de putere.

        Puterea episcopului si preotului, savarsitori ai Tainelor Spovedaniei, este experiata de penitent ca o putere spirituala, esential diferita de puterea civila judiciara. Iar sentinta sau judecata pe care o da duhovnicul la Spovedanie este o judecata de har, de milostivire, urmarind ca scop principal iertarea pacatosului si restabilirea lui in comunitatea fratilor sai in Hristos, ca un madular sanatos. Excomunicarea si scoaterea membrului bolnav din comunitatea Bisericii pentru pacatul apostaziei sau ereziei, sau a altui pacat similar acestora, nu sunt executate de un singur preot, ci de episcop si foarte adesea de un sinod de episcopi, de Biserica intreaga prin episcopii ei (Mt. 18, 17). Scopul mai indepartat al excomunicarii este tot vindecarea celui bolnav si indreptarea lui.

        Episcopul si preotul pot sa si amane un timp dezlegarea penitentului de pacatele grele savarsite, dand acestuia un anumit canon sau epitimii. Dar prin acestea nu se urmareste pedepsirea, ci vindecarea penitentului de anumite pacate grave. Duhovnicul apare acum fata de penitent ca judecator si medic iscusit care apreciaza natura si ponderea gravitatii pacatelor marturisite, fara sa inceteze a fl in continuare un prieten intelegator al acestuia. Lucrarea de Judecator este o simpla lucrare de apreciere pusa in slujba celei de ntedic. Necesitatea preotului apare pe primul plan in aceasta faza, tindea penitentul nu-si poate fixa el singur mijloacele de vindecare si nici nu i le poate da un alt semen al sau cu suficienta autoritate si putere, pentru a-l face sa le implineasca.

        Episcopul si preotul dispun si de putere. Dar acestia nu pot dezlega pe penitent sau constata ca acesta nu poate fi dezlegat, pana ce penitentul nu se dezleaga el insusi in interiorul sau, de legaturile pacatului si pana ce nu s-a deschis el insusi putintei de comunicare intre el si Biserica intre el si Hristos. Iar aceasta este un act de credinta deplina in Hristos si in Biserica. De aceea, ca si la Botez si Euharistie penitentul este intrebat de credinta sa, caci cineva din afara Bisericii nu poate fi primit nici la Euharistie si nici la Spovedania dinaintea acesteia, necesara pregatirii pentru primirea Euharistiei.

        Episcopul si preotul lucreaza in Taina Spovedaniei atat in numele lui Hristos cu a carui putere sunt investiti si o manifesta, dar si in numele comunitatii care isi da asentimentul ei implicit la toate actele lor. In cazul Tainei Spovedaniei, asentimentul implicit al comunitatii ecleziale transpare din intreaga disciplina penitentiala, stabilita de Biserica pe baza cunoscutelor locuri din Noul Testament, amintite si de noi in cursul acestui referat, dar mai cu seama pe baza cunoscutului text din I Cor. 5, 9-12, in care se atrage atentia crestinilor sa nu aiba legaturi cu o serie de oameni pacatosi si pacate. Epitimiile trebuie sa fie insa in raport cu gravitatea si felul pacatelor, cu situatia si capacitatea fiecarui penitent.

        De aceea, ele pot fi si scurtate sau si intrerupte cand preotul observa la penitent o ravna deosebita de a rupe interior cu obisnuinta pacatoasa sau cand penitentul este amenintat de o moarte apropiata. Canonul 102 Trulan, care sintetizeaza intr-un fel intreaga disciplina penitentiala de pana aici, nu este numai unul dintre cele mai pretioase ghiduri pentru episcop si preot in Taina Spovedaniei, ci si un document de mare valoare in care sunt surprinse nu numai implicatiile ecleziale ale pacatului si iertarii acestuia de catre Hristos prin episcop sau preot, ci si implicatiile profunde ale puterii harice de a ierta sau lega pacatele, pentru Biserica, pentru episcopul si preotii Bisericii si pentru penitentii insisi in mantuirea lor.

        Pr. Prof. Univ. Dr. Dumitru Radu

        DESPRE NEVREDNICIA UNUI PREOT IN A SLUJI CELE SFINTE CARE A TRAIT 370 ANI CATERISIT DE UN INGER

        In vremea cand l-a marturisit pe Hristos Sfantul Mare Mucenic Mercurie (secolul al IV-lea), era un preot intr-o cetate mica, betiv, care mai intotdeauna sedea la carciuma cu betivii.
        Intr-o zi, o slujnica trimisa de un boier al cetatii aceleia, a venit la casa preotului si, afland numai pe preoteasa, i-a zis:
        -Unde este Parintele?
        – Nu stii ca este la carciuma? a raspuns preoteasa.
        Stapanul meu m-a trimis sa-i spun ca maine vrea sa faca Liturghie spre pomenirea parintilor lui,zise slujnica si apoi pleca.
        Insa in acea noapte,fiind cufundat in betie, preotul a cazut si in pacate trupesti.Aceste pacate,dupa canoanele Bisericii Dreptmaritoare,opresc preotul de a mai sluji Sfintele Taine si randuielile bisericesti.
        Dimineata,venindu-si in simtire preotul,a priceput lucrul ce-l savarsise.Preoteasa,auzind unele ca acestea,s-a mahnit mult si a plans.Dar preotul i-a zis:
        -Taci,ca nu cumva sa ajunga la urechile stapanitorilor unele ca acestea,pentru ca ne vor pedepsi.Iar pe Dumnezeu o sa-l imblanzesc prin marturisire,ca este Indurat si Multmilostiv.
        Atunci si-a citit putina lui pravila si rusinandu-se de boierul acela,s-a dus sa slujeasca.Si la sfarsitul proscomidiei,cand a zis rugaciunea:,,Dumnezeule,Dumnezeul nostru,Cel ce Painea cea cereasca…”,a venit un Inger ca sa savarseasca Tainele si ,vazand pe preot,i-a zis:

        -O, afurisitule de Dumnezeu!Cum ai indraznit sa intri si sa slujesti Sfintele Taine?Nu sti ca esti intinat si spurcat pentru pacatul ce l-ai facut in noaptea aceasta?Noi, fiind netrupesti si fara de materie,ne sfiim sa privim fata Fericitei Dumnezeiri,ci, acoperindu-ne fetele cu aripile,stam cu frica inspaimantati,iar tu,defaimand,ai indraznit sa savarsesti Sfintele Sfintilor si cu gura voiesti sa le mananci?

        Atunci preotul a zis catre inger;

        -Fiindca asa ma infricosezi sa fii si tu afurisit!Si, o, minune! Indata i-au cazut aripile Ingerului si a ramas ca un om, in biserica.Iar preotul,nestiind aceasta,dupa Dumnezeiasca Liturghie a venit in casa boierului si, ospatandu-se in ziua aceea,s-a intors la casa sa.Dupa cateva zile a murit un om in acea cetate mica si au fost chemati mai multi preoti la inmormantarea lui,printre care si acest preot,despre care ne este cuvantul.
        Dar cand a venit randul preotului cel betiv sa zica ecfonisul:,,Ca Tu esti invierea si viata si odihna…”

        o,minune!, mortul s-a sculat si a zis catre el:
        Desi ai inviat morti,insa a pune epitrahilul sau a lucra ceva din cele sfinte nu vei putea,caci nu esti vrednic.

        Zicand mortul aceste cuvinte,a adormit iarasi.Iar poporul si preotii,vazand aceasta minune proslavita,s-au spaimantat si au zis catre preot:
        -Ce este aceasta minune mare si infricosata?
        Atunci preotul cel vinovat si-a marturisit pacatul inaintea tuturor.Iar ceilalti preoti,auzind de acestea,i-au zis:

        -De acum,nu ne mai insotim cu tine.Fa ceea ce voiesti!Ducandu-se acasa,a zis catre preoteasa lui:
        -Ce sa fac acum?Altceva afara de cele preotesti nu stiu sa fac.Cum sa va hranesc?
        Decat numai sa mergem in alt loc,departe ,unde nu ne cunoaste nimeni si acolo sa petrecem cealalta ramasita a vietii noastre.
        Sculandu-se,au mers in alt loc,unde nu-l cunostea nimeni si slujea acolo.Si,o, minune!,dupa ce l-a afurisit Ingerul pe el,asa a ramas,numai fata lui s-a schimbat,inegrindu-se.Si murindu-i preoteasa si copii,el a trait 370 ani.
        In acel timp,se afla in orasul acela un mitropolit vrednic in cuvant si foarte drept.Si venind pomenirea Marelui Mucenic Mercurie,unul din boierii orasului aceluia a facut praznuire la pomenirea Sfantului si a chemat si pe mitropolit.Si printre cei de fata se afla si preotul cel afurisit.La masa,arhiereul a inceput sa spuna cu amanuntime viata si patimirile Mucenicului celor ce ascultau,iar acest preot,taind vorba arhiereului,a zis:
        -Preasfintite Stapane,tu din carte stii viata si mucenicia Sfantului Mercurie,dar eu o stiu mai bine,ca eram de fata si am vazut bine pe Mucenicul care se nevoia si patimea.El era vecin cu mine si de multe ori am mancat impreuna cu el.
        Iar arhiereul,auzind s-a mirat si, privindu-l,a zis:
        -Tu abia ai 40 ani si acum zici ca ai vazut pe Sfantul?Ca de cand a marturisit el, sunt mai bine de 300 de ani.Nici nascut nu erai si zici ca l-ai vazut pe el?
        Iar preotul a raspuns:
        -Adevarul zic si nu mint!
        Atunci arhiereul a inteles ca este ceva cu el si, luandu-l la o parte,i-a zis:
        -Spune-mi toate cele despre tine,marturisind curat.
        Atunci preotul i-a spus toate cate a facut,cum a cazut in pacat si cum a fost afurisit de Inger si a ramas nedezlegat.Apoi arhiereul i-a spus:

        -Sa stii ca esti legat de Inger si de aceea ai trait pana acum si vei trai asa mereu,pana ce vei fi dezlegat de Inger.Mergi,dar ,la biserica aceea unde te-a afurisit Ingerul,care si acum se afla acolo,fiindca unul pe altul v-ati legat.
        Preotul a zis: Preasfintite Stapane,nu pot sa fac aceasta,pentru ca drumul pana acolo este lung si bani cheltuiala nu am si nici cal de incalecat.
        Atunci arhiereul ia zis:
        -De nu vei merge acolo,nici nu te vei sfarsi,nici Ingerul nu se inaripa,ca sa zboare la Ceruri.Apoi ,milostivindu-se de el,arhiereul ii zise iarasi:
        -Fiindca zici ca nu ai bani de cheltuiala,eu voi face mila cu tine si-ti voi da cele de trebuinta si cal de incalecat si voi merge si eu impreuna cu tine.
        Gatindu-se indata,au purces la drum.Si ajungand la asezarea unde locuise preotul,n-au aflat nimic acolo,nici casa,nici altceva,fiindca cetatea cea mica se pustiise.Si a intrebat arhiereul:
        -Acesta este locul de unde vii?
        -Acesta este,dar s-a pustiit,Preasfintite Stapane,a raspuns preotul.
        -Nu cunosti unde a fost biserica? a intrebat arhiereul.Iar preotul,privind printre copacii care crescusera din pricina lungimii vremii, a zis:
        -Socotesc ca acolo,unde sunt copacii aceia.Mergand acolo,au aflat locasul daramat,fara numai putina parte din Sfantul Altar,care ramasese.Dupa ce au descalecat de pe cai,a zis arhiereul:
        -Mergi in Altar!
        Si intrand preotul in locasul Altarului,a aflat pe Inger sezand acolo.Si i-a zis Ingerul:
        -Inca traiesti,sarmane preot?
        -Da, traiesc.Dar tu,tot aici stai?a zis preotul.
        -Bine ai venit!Hai sa ne iertam amandoi.zise Ingerul.
        Atunci preotul a zis Ingerului; Binecuvinteaza,sfinte Ingere al lui Dumnezeu si ma iarta!
        Dar Ingerul a zis:
        -Iarta-ma tu mai intai pe mine si apoi eu pe tine.Ca de te voi ierta eu intai,tu te risipesti deindata,si eu voi ramane legat.
        Atunci preotul a zis:
        -Dar daca te voi dezlega eu mai intai,tu iti vei lua aripile tale si vei zbura la Cer,iar eu voi ramane legat.
        Ingerul a raspuns:
        Ma jur pe Scaunul lui Dumnezeu cel nemiscat,ca nu te voi lasa legat!
        Iar arhiereul,stand afara auzea toate.Atunci,preotul a zis catre Inger:
        -In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh,sa fii iertat de mine.pacatosul.
        Si indata,o minune!Ingerul s-a inaripat si zbura catre Cer.Si a zis si el catre preot:
        -Sa fii si tu iertat,preotule!
        Si mai inainte de a ispravi cuvantul,oasele preotului s-au facut gramada,in locul in care statea.Atunci arhiereul a zis catre Inger:
        -O sfinte Ingere,implineste-mi o dorinta a mea,rogu-te.Canta-mi o lauda ingereasca,pentru ca sa aud si eu.
        Dar Ingerul a zis:
        -Aceasta nu este cu putinta,caci in clipa in care vei auzi glasul ingeresc,te vei topi deindata.
        Ca nu poate trup stricacios sa auda glas ingeresc si sa fie viu!
        Insa,fiindca ne-ai facut acest bine la amandoi,mie si preotului,asteapta putin,pana ce mai voi sui la al treilea cer,ca de acolo cantand,sa poti suferi.
        Si suindu-se Ingerul pana la al treilea cer,a cantat un ,,Aliluia”.
        Iar arhiereul,din pricina dulcetii acelui glas,a cazut la pamant ca un mort,vreme de trei ceasuri.Si abia venindu-si in sine,s-a intors in eparhia lui.Si s-a scris istorisirea aceasta a preotului spre folosul multora,ca auzind si noi, cei lenesi,sa ne indreptam si sa ne facem mai cu luare-aminte si mai osardnici spre toata fapta buna.
        Sa pricepem,dar de aici,ca nu este altceva mai mare ca preotia.Dar, cel ce este nevrednic de Dumnezeiasca lucrare a Sfintelor Taine si nu se lasa de a sluji,de-l va afla moartea nepocait,se va osandi cu vanzatorul iuda iscarioteanul in muncile cele nesfarsite.
        Iar noi,cei care citim acestea si le auzim,sa ne ferim de tot pacatul,si mai ales de judecare a preotilor,facand voia lui Dumnezeu,ca sa ne invrednicim partii celei de-a dreapta,impreuna cu toti alesii Lui,la a doua Venire a Sa.Amin.

        sursa. Fapte minunate de la Parintii Atoniti,pp.(90-96)

        Doamne ajuta…

  2. Daca doriti sincer sa intelegeti un neoprotestant, intelegeti ca sunt acei oameni care au crezut Scriptura si vor sincer sa traiasca asa cum cere Dumnezeu in Ea. Majoritatea dintre neoprotestanti il cauta pe Dumnezeu in mod sincer si il gasesc prin descoperirea facuta de El in Evanghelie.
    De fapt asta este si porunca Domnului Isus: ” Apoi le-a zis: „Duceti-va in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza va fi mantuit; dar cine nu va crede va fi osandit.”
    Ce-mi pasa ca cineva ma face ratacit, sectant, si-i gata sa ma omoare ca am crezut sincer Evanghelia si L-am cunoscut pe Hristos Cel Inviat, care mi-a schimbat viata si m-a scos din mocirla pacatului?
    Oare oamenii acestia ma vor judeca sau Hristos Domnul avand in vedere ascultarea de Cuvantul Sau? Judecati voi ce este mai drept sa ascultam de Dumnezeu sau de niste oameni care ignora Cuvantul lui Dumnezeu?

    • gerica64 zice:

      Stimate Simion de cand exista ortodoxismul de cand neoprotestantismul?Cunosti duhul ortodoxiei ai citit vietile sfintilor?Cine va omoara? de ce va victimizati? Voi va omorati singuri SUFLETELE dar nu realizati.Vad si stiu ca aveti ceva cu traditia noastra lasata de la Sfinti Apostoli si care e problema ce va deranjeaza?Toate slujbele liturghiile nu au fost scrise in Biblie au fost transmise de la Apostoli si sfinti care au urmat lor si dainuie si azi.Problema noastra este ca veniti intr-o tara crestina ortodoxa crestinata de 2000 de ani de ce nu va duceti la asiatici sai crestinati la indieni la africani?Ati venit in tara crestina sa crestinati cum vine asta?Daca multi romani sunt crestini numai cu numele nu inseamna ca credinta nu este cea adevarata daca uni preoti nu sunt de calitate nu inseamna ca nu au Duhul Sfant asupra lor.Voi ati venit sa trageti din cei caldicei sau nepasatori deoparte la credinta voastra stramba si sa-i faceti ca si voi fii ai iadului.Deci sunteti la vanatoare de suflete pentru iad.Dintre voi sunt putini insa care au nimerit capcana intinsa desi cred cu sinceritate si vor mantuirea.Pentru aceia ne rugam sa randuiasca Dumnezeu intoarcerea la credinta dreapta.

      • Draga Geica, ortodoxismul este definit ca si denominatie separata in 1054, in urma anatemizarii de catre Biserica catolica. Atunci s-a produs o scindare a Bisericii Universale si odata cu prima sciziune a aparut Biserica ortodoxa!
        Protestantii, prin Luther au aparut doar dupa cateva sute de ani ci au fost urmatorii care s-au separat de catolici. In tot acest timp au mai fost numeroase grupuri care nu erau de acord cu Biserica catolica si nu au avut curajul sa declare oficial asta, din cauza prigoanei si uciderilor initiate de Inchizitia catolica.
        Credinta noastra este biblica si ignoram ceea ce oamenii in decursul veacurilor au spus neconform Canonului Scripturii. Credem ca Scriptura este Norma de viata a crestinului, Hrana spirituala, atotsuficienta cu privire la Dreptarul credintei. De fapt cu acest scop a fost instituit Canonul Scripturii, deoarece este Unitatea de Masura a crestinului.
        Vreau sa-ti spun ca de la Biserica locala de unde fac parte avem o misionara in Papa Noua Guinee care lucreaza la traducerea bibliei in limba bastinasilor de acolo, mai avem misionari ca si neoprotestanti pe tot pamantul, deoarece dorim sa ducem Evanghelia pana la marginile pamantului, implinind astfel porunca Domnului Hristos.
        Cred ca in inima uni om in care patrunde Cuvantul lui Dumnezeu, Hristos Domnul, acolo este Viata si pe El nu-L poate monopoliza nimeni si nu-L poate opri sa intre in inima oamenilor, asa ca sufletele noastre sunt pline de viata. Cine omoara sufletele oamenilor este pacatul si intunericul in care sunt tinuti ca sa nu cunoasca Cuvantul, care este puterea lui Dumnezeu de mantuire a celui care crede!
        La fel ma rog si eu, ca Biserica ortodoxa sa se intoarca la Scriptura si astfel sa doreasca pocainta, sfintirea si intoarcerea din toata inima la valorile lasate de Dumnezeu in Cuvantul Sau.
        Gandeste-te sa fie Scriptura un indreptar in viata omului in orice domeniu, atunci oamenii parasesc injuratura, blestemul, curvia, necuratia, patima rea, inchinarea la idoli, superstitiile, necredinta, uciderea, furtul, oamenii devin parinti responsabili, soti si sotii credincioase, copii ascultatori ectc. O transformare radicala, o schimbare a bisericii, familiei si societatii. Doamne ajuta! Nu trebuie ca ortodocsii sa vina la alte Biserici, ci trebuie sa vina la Scriptura, la Hristos care este viu, la pocainta, la o intoarcere sincera la Invatatura apostolilor! Si cu siguranta ca o fac multi dintre ortodocsi asta, venind la cultele neoprotestante momentan, dorinta mea sincera ar fi ca Dumnezeu sa trezeasca din temelii Biserica ortodoxa si s-o aduca la Adevar!

      • gerica64 zice:

        Draga Simion voi cu Catolici ati avut probleme papistasi au deformat invataturile sinoadelor ecumenice din decursul istoriei.Au introdus dogme pe care banuiesc ca le cunosti purgatoriul ,Duhul Sfant care purcede si din Fiul vinul de la impartasanie il beau doar clerici si altele.Dupa ce va indreptati voi ne indreptam si noi ortodocsi aproximativ aceasi Biblie caci la cultele neoprotestante Maica Domnului este desconsiderata care pentru noi e strigator la cer.Noi ortodocsi consideram Sinoadele ecumenice indreptarul vieti noastre si care duc la mantuire.Nu acceptam ca vreo litera sa fie scoasa din hotararile Sfintilor parinti in cea ce priveste dogmele si canoanele bisericesti.Nu ne rugam impreuna cu alte confesiuni si consideram cu tristete ca sau abatut de la dreapta credinta.Noi ne aparam credinta cea adevarata si poate daca va fi cazul vom muri in apararea ei.Nu persecutam pe nimeni nu cautam sa atragem pe nimeni daca cuiva ii place cea ce facem va veni singur.Voi ne condamnati preoti cum ca acestia nu au ravna sau sunt mai apropiati de lume si cele lumesti si ei sunt oameni si pot gresi nu suntem noi judecatori isi vor lua plata pe masura faptelor lor.Suntem in ani apocalipsei care se deruleaza in fata ochilor nostri multi vor cadea ispitele sunt mari si credinta noastra slaba noi stim ca se vrea sa se ajunga la o singura credinta si religie ca sa cuprinda toate confesiunile lucru de neacceptat pentru noi.Noi nu imbratisam ecumenismul care este o capcana antihristica si face parte din taina faradelegi urzita de Lucifer si acoliti sai de pe pamant.Lucifer a sfarmat Biserica pentru a vana sufletele ratacite acum sunt zeci de culte confesiuni iar omul nu stie care este calea pe care sa o ia.Este derutat pentru ca toti spun ca ei detin adevarul si dreapta credinta aratand cu degetul greselile celorlalte confesiuni.Acum putem sa ne contrazicem la nesfarsit argumente se gasesc si Satana a argumentat in fata ingerilor ca Dumnezeu nu ar fi drept folosind sofismul si multi la urmat ca au folosit mintea si logica si nu au realizat ca Sfanta Treime nu poate fi cuprinsa de acestea.Ramane ca fiecare sa ne urmam calea viata este scurta si raspunsul la toate il vom afla curand fiecare ne vom duce acolo unde meritam.Datorita sciziuni de la `1054 nu a aparut ortodoxismul ci catolicissmul ca acestia sau departat de la cea ce era Biserica pana atunci.Si toate acestea pentru ambitiile unor Papi care se considera infailibili si capi ai biserici.De aici a inceput ruperea camasei lui HRISTOS iar Ortodoxia nu a cazut in acest pacat a urmat si sa calauzit dupa dogmele si canoanele stabilite pana atunci si nu sa abatut de la ele.Ce vreti mai buna dovada ca la 1054 din vina papilor au aparut alte scindari cum ar fi protestanti neoprotestanti unde este o gresala urmeaza altele.Noi ortodocsi suntem aceasi nu schimbam nimic pentru ca Hristos e acelasi in veci.

  3. Draga Gerica, in Cartea Apocalipsa, Domnul are de transmis mesajul Sau catre cele 7 Biserici. Interesant este ca din cele 7, majoritatea erau cum nu trebuie si o luasera razna. Acolo sunt probleme cu privire la dragostea dintai, la nicolaiti, invatatura lui Balaam, idolatria, profeti falsi (Izabela), compromiterea, moartea spirituala, iudaizatori, materialism ectc.
    Crezi draga Gerica, ca daca in vremea aceea existau deja probleme in Bisericile locale din Asia Mica, acum nu exista probleme in Bisericile din ziua de azi? Problema este ca fiecare din cei care ne numim Biserica sa ne analizam in lumina Sfintei Scripturi, care este Canonul (Norma de viata) crestinului. In urma analizei vom vedea pe ce cale suntem si daca ce ni se spune este intradevar conform Adevarului Scripturii.
    Cu privire la Maria, Maica Domnului, doresc sa-ti spun ca in orice cult neoprotestant ea este cinstita si este luata ca model de credinta si ascultare. Noi insa nu ne inchinam ei si nu ne rugam ei, deoarece o asemenea practica n-o gasim in Scriptura si nici in viata primilor crestini. Pe Maria o gasim o crestina intre ucenici, care este si ea la rugaciune in Ierusalim, asteptand pogorarea Duhului Sfant si niciunde nu gasim ca cineva iar fi adus inchinare sau ca cineva s-ar fi rugat ei. Dimpotriva, insasi Maria a acceptat ca Isus este Mantuitorul si ca mijlocirea la Dumnezeu se face doar prin El. Noi nu am gasit niciunde inchinarea aceasta la tablourile celor care au murit, daca asta ar fi fost o practica acceptata de Dumnezeu, cu siguranta ca evreii ar fi avut tablourile lui Avraam, Isaac, Iacov, Moise, David ectc si s-ar fi rugat inaintea lor. Deasemenea nu intalnim o astfel de practica nici in Biserica primara. Stim ca o asemenea practica a aparut doar in jurul secolului 7 (AD) si practica aceasta a adus doar divergente si bai de sange in sanul crestinismului.
    Noi neoprotestantii dorim sa ramanem la Cuvantul Scripturii cu privire la Maica Domnului si cu privire la inchinarea la tablouri. Consideram Scriptura ca Autoritate a lui Dumnezeu si refuzam sa ne indepartam de Scriptura pentru niste practici contrare Scripturii. Credem ca nu gresim sa ne inchinam numai lui Dumnezeu, in Numele lui Hristos si sa ne ferim de inchinarea la tablouri pe care Biblia o considera idolatrie.
    Da, dragul meu Gerica, sciziunea a aparut datorita faptului ca o parte din Biserica Universala (catolica) nu a vrut sa se mai supuna conducerii si invataturii Bisericii, asa ca a primit anatema si s-a produs scindarea in mod oficial. Deci uite ca se poate! Nu te poate nimeni obliga sa stai cu niste oameni care nu te mai accepta si care au luat-o intr-o directie gresita cu privire la invatatura pe care o imbratisezi tu. Asta ati demonstrat voi ortodocsii si culmea ca voi ati ajuns sa condamnati pe altii care au procedat exact ca voi.
    Cred ca noi care ne spunem crestini ar trebui sa vedem daca intradevar suntem in credinta, verificandu-ne inaintea Scripturii. Oamenii sunt corupti si pacatosi, in orice imprejurare vorbele lor trebuie verificate in lumina Adevarului si doar ceea ce spun conform Lui, le putem considera ca bune. Nu vom da socoteala inaintea lui Dumnezeu de viata noastra in lumina a ceea ce au spus unii oameni in afara Scripturii, dar vom da socoteala inaintea lui Dumnezeu de ceea ce am facut contrar Scripturii.
    Romani 2:16
    Si faptul acesta se va vedea in ziua cand, dupa Evanghelia mea, Dumnezeu va judeca, prin Isus Hristos, lucrurile ascunse ale oamenilor.

  4. vasco bal zice:

    cel mai bine e sa te informezi din biblie,ea este invatatura crestina….ce spui tu GERICA64,se numeste propaganda ortodoxa….exact cum face antena 3 pentru usl…

    • gerica64 zice:

      De ce nu va vedeti voi de treaba? Oricum nu va bagam in seama si nici nu am intrat pe blogurile voastre sa va contrazicem.Dar pentru ca ma tot sacaiti o sa ma ocup mai mult de voi chiar de azi si deacum va bag la spam asta e blog ortodox nu avem ce discuta cu voi.Da fac propaganda ortodoxa Nu am facut blog sa intre sectanti cu ereziile lor.Sa va intre in cap fara credinta dreapta fara marturisirea pacatelor si fara fapte nu ve-ti intra in imparatia cerurilor.Ce simplu e pentru voi sa va mantuiti doar te predai Domnului si gata asta e tot.Majoritatea dintre voi au fost ortodocsi si vA-ti tradatat credinta adevarata pentru acelasi crestinism dar strambat de diavol si insusit de voi.Si eu ma tin de cuvant; https://acvilaortodoxa.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s